Dobrej nocy!

fot. sxc.hu

„Jeśli dojdziesz do ładu z własnym wnętrzem, wówczas to, co zewnętrzne, samo się ułoży. Rzeczywistość pierwotna tkwi we-wnątrz, a zewnętrzna jest wobec niej wtórna.”  E.Tolle

 

Dodano: 17 kwietnia 2012
Każdy dzień przysparza nam małych lub większych problemów i przeszkód, nad którymi często nawet nie mamy czasu się zastanowić. Żyjemy w ciągłym biegu, niczym maszyny starające się zrobić jak najwięcej, a przecież jesteśmy ludźmi, którzy nie są w stanie „pracować” na najwyższych obrotach przez cały dzień. Potrzebujemy częstych przerw w pracy, aby zregenerować siły do dalszego działania, by było one wysoce skuteczne. Jeśli nie masz naprawdę okazji by w ciągu dnia troszkę zwolnić tempa, zarezerwuj sobie kilkadziesiąt minut pod wieczór, tylko dla siebie – dla swego ciała i ducha.. Możesz zapalić świeczkę lub włączyć ulubioną muzykę, albo zająć się czymś, co lubisz np. układaniem puzzli lub graniem na jakimś instrumencie. Ważne jest, aby mieć dogodne warunki na czas refleksji. Kiedy już jesteś przygotowana na chwilę odprężenia spróbuj przypomnieć sobie swój cały dzień, jak wyglądał od rana, aż do tej chwili. Pomyśl nad swoim zachowaniem, odczuciami i myślami odnośnie tego, co Cię tego dnia spotkało. Postaraj się nie myśleć o sobie w sposób negatywny, ani nie zastanawiać się nad tym, co mogłeś zrobić lepiej. Chodzi o to, aby zaakceptować swój miniony dzień takim, jaki był, bez roztrząsania zmian, ponieważ ten dzień i tak już nie wróci. On był właśnie taki i już nic tego nie zmieni. Ważne jest, aby czas poświęcony na refleksję był świadomy, aby nie przepływał obok nas. Kiedy mamy wieczorem chwilę na świadome przeżywanie minionego dnia, jesteśmy lepiej przygotowani na to, co przyniesie dzień następny. Takie codzienne wygospodarowanie sobie kilku chwil na przemyślenia może stać się dla wielu z nas miłym rytuałem, który procentuje w skutkach na przyszłość i dzięki któremu nasze życie staje się pełniejsze. oprac. Kamila Pasternak psycholog-konsultant Inspiracją była książka J. Pausch pt.„Jak uniknąć depresji”
blog comments powered by Disqus